stoppa vad du gör och få den här boken. Jag har just slutat läsa det och jag måste säga att [Wendy] och [Mikey] lätt kunde vara affischen barn för modern hackning, och den här boken kan vara manualen för ett liv byggt på hacking.

När jag gick till [Wendy] och [Mikey] förra året blåses jag bort. Deras lilla homestead var ett verkligt smorgasbord av hacks. Överallt såg jag, saker var kullererade tillsammans, modifierade, reparerade och förbättrade. Det var inte ett enda stycke av sina liv som inte var på något sätt förbättrats genom sina ansträngningar att spela en aktiv roll i sitt eget boende.

Det låter lite ostlikt jag vet. Vi spelar alla en aktiv roll i våra liv? Säker. Men vad de har gjort är skapat en hackers hemlighet. Mina projekt tenderar att leva på min arbetsbänk, ibland poking in i mitt dagliga liv, men de gick var det praktiskt taget ingenting och hackade ihop allt de fann de behövde. Deras liv är deras arbetsbänk.

Om det var ett behov skulle något göras för att tillfredsställa det behovet. De byggnader de byggdes konstruerades från skrot och papper, den kraft som de använder skördades från sitt eget kullerstensade solsystem och batteriläkning, maten de äter odlades från öknen med intelligent planering. Det var inte bara en enastående visning av hackergenuitet, utan också inspirerande.

Boken kommer i huvudsak i två delar.

Del 1. Historien:

[Wendy] och [Mikey] var hackare i New York. Du kanske kommer ihåg [Mikey] från några artiklar som han skrev för Hackaday Ages sedan, liksom hans projekt som visas på våra sidor. [Wendy] startade swap-o-rama, som du kanske också har sett. Denna del av boken är en intressant syn på hackare som kämpar för att leva två olika sätt samtidigt (DIY / hacking vs får ett jobb och vara normalt). I slutändan valde de att de skulle flyttas till mitten av New Mexico och bara göra vad de behöver. De har dokumenterat hela processen på deras blogg, heligt skrot också.

Jag var inte så intresserad av en “hackare som blev kär” -historia, och jag blev trevligt förvånad över att det här är mycket mer av ett första handkonto av några av de fantastiska sakerna de gjorde i New York. Det finns historier om saker som när [Wendy] orkestrerade en stor händelse som involverar dekorativa brännfat på gatorna i New York, eller den tiden då [Mikey] byggde en massa vibrerande underkläder med fjärrkontroller för att passera ut till främlingar vid brinnande man.

Del 2. Labbet.

Efter att ha spenderat så mycket tid att göra vad de gör, har de sammanställt kapitlet om kapitel i projekt för att överleva på. Allting från elektronikprojekt som skörd och reparera bilbatterier för att växa och skörda dina egna medicinalväxter, skapa hela byggnader från gamla telefonböcker för att konvertera bilar för att springa på fett. Jag tror att det här avsnittet borde delas ut i gymnasiet som en del av läroplanen.

Om du inte kunde berätta, älskade jag den här boken. Det verkade praktiskt taget som en titt på en imaginär plats som tillhörde en [Niel Stephenson] bok (jag kunde tänka på att passera genom detta område i diamantåldern). Jag borde också nämna att även om jag kollade dem förra året, känner jag inte riktigt dem. Jag visste att de var i min väg för den resan och sköt dem ett mail. De var underbara värdar som matade oss, roade oss och tog oss simma i Rio Grande.

You may also like...